Een initiatief van: 
Terug naar Andere verhalen

#Marcel-tijdens-Corona

Enkele maanden geleden gingen plotseling de rijscholen dicht. Het was een dreun, ook voor rijschoolhouder Marcel Nieuwland van 1-2 Drive in Winschoten en Groningen. Nadat hij die had verwerkt, rechtte hij zijn rug en ging actief aan de slag met voorbereidingen op een ongewisse toekomst. Nu de lesauto’s weer de weg op mogen, vertelt hij over zijn ervaringen en aanpak: “Mede dankzij online kunnen wij gelijk volle bak weer aan de slag. Ik ben echt super, super, super blij dat we mogen.”

‘Super blij dat we weer aan de slag mogen’

#Marcel-tijdens-Corona

Marcel Nieuwland

Spatschermen

Terwijl zijn tien lesauto’s stil stonden, ontwikkelde hij samen met Just in Case in Baflo een spatscherm voor in de auto waarmee de instructeur of examinator wordt afgeschermd van de leerling. Hij kwam er groot mee in het nieuws en het CBR reageerde bijzonder enthousiast. Het idee voor het scherm belandde zelfs op het ministerie. “We hebben ze besteld en gaan ze ook gebruiken. Samen met mondkapjes, als dat moet. Ik verwacht dat er ook voor bijvoorbeeld examens strenge eisen gaan gelden”, vertelt Marcel.

Motorrijles

Ook de lesmotoren van zijn rijschool 1-2 Ride stonden lang stil, maar rijden inmiddels alweer even. “Dat frustreerde mij wel, want ik zag geen enkel besmettingsrisico in motorrijles. Maar we konden niet anders dan ons eraan houden.” Als ondernemend man zat hij niet stil toen alle lesauto’s en -motoren aan de klant stonden: “Alle motoren hebben een grote beurt gehad en onze loods staat weer strak in de verf. Dat zijn van die dingen waar je meestal niet aan toe komt.”

Karten met zoon (3)

Marcel is naast rijschoolhouder ook vader van een zoontje van 3. Die kocht hij tijdens de coronasluiting een kart: “Mijn zoontje kan nog niet eens fietsen, maar het karten gaat geweldig. Hij heeft de kart nog maar net maar drift nu al door de bochten op ons terrein, helemaal geweldig. Ik had even wat meer tijd voor mijn gezin, dat was ook wel weer mooi, ja.”


Online campagnes

Beide rijscholen bleven investeren in online campagnes. Marcel: “Online bleef van groot belang want wij wilden klaar voor zijn het moment dat we weer mochten. De campagne met als thema ‘voorkom dat je straks op de wachtlijst staat, meld je nu alvast aan’, die wij samen met NC-websites ontwikkelen bleek een schot in de roos. Toen bekend werd dat we weer mochten beginnen, hadden wij zo veel aanmeldingen van kandidaten dat alle tien onze rij-instructucteurs op slag helemaal vol zaten. Onze planners werken zich een ongeluk, die kunnen de drukte bijna niet aan.”

Deel dit artikel met iemand anders:

Verhalen van andere ondernemers

#Harry-tijdens-Corona

#Harry-tijdens-Corona

'Anderhalve meter dat is toch nait zo groot? Hol die der aan…

Lees het hele bericht
 
#Kor-tijdens-corona

#Kor-tijdens-corona

Voor kinderen is het een bijzonder schooljaar. Scholen waren…

Lees het hele bericht
 
#Ali-tijdens-Corona

#Ali-tijdens-Corona

Twee dagen nadat zijn restaurants toch nog plotseling op slo…

Lees het hele bericht
 
#Lennart-tijdens-Corona

#Lennart-tijdens-Corona

Voor veel bedrijven is in tijden van coronacrisis de online …

Lees het hele bericht
 
#Joost-tijdens-Corona

#Joost-tijdens-Corona

Twee weken voordat de coronacrisis uitbrak werd hij vader va…

Lees het hele bericht
 
#Tom-tijdens-Corona

#Tom-tijdens-Corona

“Wij schrokken enorm op 15 maart”, vertelt Tom N…

Lees het hele bericht
 
#Frans-tijdens-Corona

#Frans-tijdens-Corona

Online, online en nog eens online. Voor autobedrijf AutoHuiz…

Lees het hele bericht